13 Şubat 2005

MSN Spaces

Kendi blog sitemi oluşturmak üzere Ogo'nun da yardımıyla .NET ile geliştirilmiş "Blog Server" uygulaması ararken bulduğumuz örnekler PHP versiyonlarıyla karşılaştırılamayacak kadar kötüydü. Ben de Blogger gibi kullanımı son derece kolay, Wordpress gibi kendi sitesini kurmak isteyenlerin kullanabileceği PHP örnekleri görünce .NET blogger sevdamdan vazgeçmiş Blogger üzerinde bu siteye devam etmiştim.

Microsoft'un blog servisi MSN Spaces .NET üzerinde geliştirilmiş bir servis ve 10MB kapasite ile resim upload etme imkanları tanıyor. Özellikle ulaşım yetkisi ayarları enteresan, blogunuza erişebilecek kişileri "herkes", "sadece MSN Messenger listemdekiler" ya da "sadece MSN Messenger listemdekilerden seçtiklerim" şeklinde tanımlayabiliyorsunuz. Site istatistikleri de blog yönetim menüsünden görülebiliyor, Blogger gibi servislerde bu hizmetler için dışarıdan çözümler bulmak gerekiyor biliyorsunuz.

Wordpress'i çok detaylı ama sadece iki satır birşeyler karalamak isteyenler için biraz yorucu bulmuştum. İtiraf edeyim MSN Spaces daha yorucu ve bir şekilde halihazırdaki örneklere bakınca PHP tabanlı uygulamalar kadar kolay okunabilir, kullanılabilir bulmadım.

Hiç yorum yok: