25 Ağustos 2005

"Hareketli An"ın Peşinde

"An", fotoğraf deyince ışık, renk, ton vesaireden de önce aklıma gelen ilk şeydi ta ki "Hareketli an"ın donuk bir fotoğraf karesinde nasıl gösterileceğine kafa yormaya başlayana kadar... Acaba "Hareket" aslında video teknolojisinin işi de ben boşa mı kafa yoruyorum, ya da "Düşür shutter speedi, bas gitsin deklanşöre al sana hareketli an" diyerek konuyu uzatmamalı mıyım..?



İtiraf ediyorum ben de "Hareketli an"ı ararken en kolay yöntem shutter speedi düşürmeyi deniyorum bu aralar sürekli ama "Hah işte hareketli an bu olsa gerek..!" dediğim fotoğraflarım için hep "Şurada netlik problemi var" yorumu yapılıyor ve tabi o zaman da kalkıp "Sen gel bi de benim kafamın içerisinden benim gözlerimle gör!" diyemiyorum -Evet evet... Zaman makinesinden önce "Gel bi de benim kafamın içerisinden gör" makinesi yapılması lazım bence..!

"Hareketli" an olur mu demeyin en hareketsiz en donuk olarak algıladığımız anları/şeyleri sırtında -sürekli- ileriye doğru taşıyan "zaman"ı yok saymak mümkün mü..?

Hiç yorum yok: