2 Mayıs 2006

Tasarlanmaz planlanır...

Yıllar öncesi... Pek havalı bir toplantı odası, içerisi kalabalık... Arka bahçeye açılan boydan boya cam kapılardan Japon bahçesinin küçük yuvarlak havuzu görünüyor ki bu havuz tasarlanma(!) amacı dışında akan suda karpuz soğutulur mu tezini doğrulamak için bir laboratuar olarak da kullanılıyor daha sonraları... Beyaz tahta başındaki adamlar değişiyor, toplantıda hararet yükseliyor ve "Şehir tasarlanmaz, planlanır!" cümlesini duyuyorum ama bu cümle bu toplantıda niye var anlayamıyorum... Ogo'ya bakıyorum o çoktan Japon bahçesine dalıp gitmiş...

2 yorum:

Ogo dedi ki...

yahu çok güldüm. O havuzun içinde karpuz sogutulmasi muhtemelen o sirkette gorulmus en yaratici calismaydi. Bahsettigin toplantida (ya da onlardan biri, toplantidan bol baska bir sey yoktu) ben muhtemelen sirketin kurumsal kültürünü ve vizyonunu perçinlemek üzere organize edilen faaliyet nedeniyle Japon bahçesinde kurulan oltu kebabi tezgahi çevresindeki hareketlilige takilmistim. Sorulacak sualler: 1)su an bizim evde iki tane bonsai olmasinin nedeni o günlerden bilinçaltima yerlesmis post-travmatik bir etki olabilir mi? 2) O günlerde çatIkatIndaki ofisinin penceresinden seslenerek, yakindaki bakkala giden sirket calisanlarina kavun ismarlayan bir yöneticisi olan baska teknoloji sirketi var miydi ve o yöneticinin patronu is dünyasina iliskin dergilere kapak olmus muydu? 3)neden sehirler planlanir da bir türlü tasarlanmaz?

Hakan Dinçer dedi ki...

Hocam çok önemli bir detayı hatırladım şimdi! Yine bu avantür toplantılar akıp giderken soğuyacak mı gerçekten düşüncesiyle bir gece havuzda kalmasına karar verilen karpuzu o gece deneyden doğal olarak bihaber olan güvenlik görevlisi afiyetle yemiş ve ertesi sabah da delikanlı gibi bunu itiraf etmişti!