4 Ocak 2007

Feyyaz Erpi

Az önce gelen bilgilendirme maili ile haberim oldu, Feyyaz Erpi Hoca vefat etmiş...

Kendisini okulun -yanılmıyorsam- son senesinde aldığım fotoğraf dersinde tanımıştım. Emekli olmuş, -ve yine yanılmıyorsam- Doğu Akdeniz Ünv. Mimarlık Bölümü'nün kuruluşunda bulunmuş ve ODTÜ'ye geri dönerek çeşitli dersler vermeye başlamıştı. Tabi adını daha önce Hakan Hoca ile beraber hazırladıkları Graphic Communication kitabının kapağından da hatırlıyordum.

Fotoğraflara bakmaktan, onlar hakkında konuşmaktan keyif aldığı çok belliydi. O yaşında büyük bir heyecanla ve disiplinle ders anlattığını hatırlıyorum. Kredilerini tamamlamak ya da eş dost fotoğraflarını çekecek kadar fotoğrafçılık öğrenmek için derse katılanlara karşı da sivri dilliydi hep, "Evladım vagon gibisiniz lokomotif nereye çekse oraya gidiyorsunuz kendi aklınız yok mu?" dediğini ya da Korti'ye "Siz baytarsınız evladım... Veterinerle baytarın farkını biliyor musunuz?" dediğini çok net hatırlıyorum.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

uhahahaha!!!
Korti ye ne demis oyle yahu Feyyaz hoca!
Gulmekten obturator'um takili kaldi, perde inmiyor.. film yanacak !!! (Anlarim ben de fotograftan ;)

Benim fotograf hocam Hasan Saltik idi ODTU de..
Pentax'im vardi ve beklentim yuksekti.. mamafih gorunmez adam Hasan Saltik saklandigi karanlik oda'dan ancak aksamustu cikar, alacakaranlik isiginda siluet olarak gorunururdu, ve tunedigi taburede cikardigi kendine ozgu "kelek! kelek!" sesleri ile taninirdi..

Hasan Hoca'ya allah uzun omur versin..

Feyyaz Hoca'yi ise tanimadim hic.. Allah rahmet eylesin, topragi bol olsun.. Sevilen bir hoca oldugunu duyardim hep.. taniyamadigima uzuldum

Bulbman