1 Nisan 2007

Saturno Contro

Ferzan Özpetek'in son filmi Saturno Contro'yu (Türkiye'de vizyona gireceği ismi ile "Bir Ömür Yetmez") seyretmeden önce okuduğum eleştiriler ve izleyici yorumlarından film hakkında ön bilgi edinmiştim ama oldukça da kafam karışmıştı açıkçası. Zira, eleştiriler ve yorumlar "Çok iyi bir film, Ferzan Özpetek tarzı devam ediyor" ile "Tüm oyuncular üzerlerine düşeni yapmışlar ama Ferzan Özpetek bir türlü söylemek istediğini söyleyememiş" aralığında gidip geliyordu.



Öncesinde okuduğum bu eleştiri ve yorumlardan mı etkilendim bilmiyorum ama galiba ben tam arada kaldım ve sanırım filmi tekrar izleyeceğim.

Öte yandan filmin müzikleri için söylenebilecek tek şey mükemmel oldukları... Görüntü ve müziğin filmin birbirlerine eşlik eden ve tamamlayan öğeleri olduğuna inanmama, bende iz bırakan film müziklerini duyduğum zaman hemen o müziklerin çaldığı sahneler gözümün önüne gelmesine rağmen bu sefer müzikleri ayırıyorum ve on puan veriyorum. Filme düşen ise kendisini bana tekrar izletmek bu noktadan sonra...

Hiç yorum yok: